tisdag 11 januari 2011

Vikthistorian 2006-2011

Nu har jag verkligen rotat igenom alla bilder på mig från 2006 fram till nu.
Men har hittat bra bilder för att visa vikthistoran. Så då kör vi igång.
 
Januari 2006: Jag låg långt ner i vikt skalan. Låg mellan 50-55 kilo (jag har alltid pendlat) Jag hade precis flyttat hemifrån, Var 17 år och älskade partylivet. Jag la de få pengar jag hade på smuggelalkohol och ciggaretter istället för mat. Så min diet låg på nudlar, couscous och macaroner. Varje dag.
Februari 2007:Här vägde jag nog som minnst. Hade bott i egen lägenhet i 3 månader och festade konstant. Samtidigt som jag tränade 5 dagar i veckan med Balett, Jazz, Street, Improvisation och Modernt. Eftersom jag fortfarande gick i dansgymnasiet.

Mars 2007: Denna tiden var väldigt dubbelmoralisk. Fest, skola osv. Sedan umgicks jag mycket med en vän som fick mig att känna mig tjock. Inget som var hennes fel eller så utan det var det att hon var mycket smal. Jag tror jag fick lite lätta ätstörningar. I kombination med hård träning och mycket festande. Jag mådde inte på topp, Trotts det hade jag en otroligt rolig tid.










Maj 2007: Vi hade en fotosession Där vi skulle agera levande möbler Á la konstnären Allen Carr (obs det på bild är bara en plojbild efter själva sessionen)  Jag fortsatte med min osunda livsstil, Men kände mig någorlunda nöjd med mig själv.












Oktober 2007: Nu hade jag träffat min pojkvän jag kom att dela mitt liv med i 3 år. Jag hade hoppat av gymnasiet och jobbat i Industrin istället och ett par månader efter denna bilden slutade jag också att röka. Så lägg ihop Sambokilon, plus Sluta röka kilon. Plus alla kilon som läggs på när man inte tränar 5 gånger per vecka längre. Jag påbörjar här min viktupgång.












Januari 2008: Här har jag tyvärr ingen koll på hur jag låg kilomässigt. Men ni kan ju klart se på bilden att jag hade ökat i vikt. Säkert 10 kilo. Det är dåligt om bilder där man verkligen kan se uppgångarna. Men det beror ju helt enkelt på att jag tog bort dessa och blundade för min uppgång.
Trotts detta visste jag på något sätt och satt igång med den klassiska svensson jojjobantningen. Jag började med pulverdieter och fruktdieter och råsaftsdieter osv. Inget passade mig.








Februari 2008: Trotts min jojobantning så hade jag en belastning. Jag började hitta intresset för att laga mat och baka. Allra mest att baka. Jag bakade chokladkakor, Cubcakes, Hannisar och många andra kaloribomber. Och någon mer än min pojkvän åt ju av dom också.





Juli 2008: Jag fortsatte att gå upp i vikt. Och som ni nu kan se på bilden så fick jag stora bröst också. Om ni jämför med dom första bilderna så kan man klart se att jag var en liten A i storlek. Här var jag en stor C. Och fortsatte uppåt.












Februari 2009: Jag och pojkvännen flyttade isär. Men var fortfarande tillsammans. Jag låg stilla på vikten. Men det var fortfarande alldeles för mycket. Men jag måste ge mig cred för att jag var duktig på att dölja det. Jag hittade sätt och kläder som satt rätt och dolde det bra.












Juli 2009 Här är en av dom värsta bilderna som finns på mig. Efter att denna bild med fler från samma badtillfälle lades upp på Facebook Så var det en bekant till mig som kallade mig strandad blåval. Det högg rakt i mitt hjärta och jag började må riktigt dåligt. Men gick inte ner. Och det berodde på att jag åt ingenting på hela dagen förutom vatten och frukt. Sen på kvällen tog hungern över och jag tryckte i mig så mycket jag kunde. Och man behöver inte vara dum för att förstå att det inte går ihop. Jag skulle även snart börja min kockutbildning.

September 2009: Jag och min pojkvän gjorde slut helt och hållet. Jag började röka igen och gick igång med det klassiga singelpartylivet. Festade ofta och gärna. Jag var den enda i kockutbildningen som gick ner i vikt. Alla andra gick upp.












Mars 2010: Jag åkte till Egypten på en resa. Hade lyckat bli kär i Rickie. En vän ända bak från 2005. Vi dejtade i två månader. När jag kom hem från denna Egypten resa gjorde han slut och förklarade att han inte var redo. Och för att hjälpa till på mitt krossade hjärta hade jag tagit hem en EHEC infektion i tarmen ifrån Egypten. Det är som Salmonella. Jag var sjuk i 2 månader. Fick inte behålla någon mat eller vatten. Allt bara rann ut. Efter detta rasade jag ner i vikt. Såfort EHEC:en var ute ur min kropp började jag festa ännu hårdare. Festade inte bara med Alkohol utan tog till många andra dumma sätt att bedöva hjärnan på. Och jag fortsatte att rasa.

Juni 2010: Efter 5 månader av hårt festande. En sommar med festival och hårt liv. Så kom Rickie tillbaka. Bad om ursäkt. Förklarade att det inte handlar om att vara redo utan att älskar man någon så är det den man ska vara med. Och bad om att få mig tillbaka. Självklart hade jag inte kommit över honom och tog tillbaka honom. (idag är vi jättelyckliga och allt går som planerat)
Då började min rädsla att få domdära pojkvänskilona. Jag tänkte konstant på det.







December 2010: Snart ett halvår tillsammans med Rickie och jag hade bara gått upp något enstaka kilo. Det var strax nytt år och jag började planera att köra igång denna bloggen för att inte bara tänka på vad jag äter utan för att träna och föra en dagbok över det.













Januari 2011: Och här är vi nu. Detta är så jag ser ut nu. Jag är inte missnöjd med mitt utseende på något sätt. Utan bara som jag sagt innan ute efter en frisk kropp. Sund livsstil och vackra naturliga muskler.


Hoppas någon hade ut något av att läsa om min vikthistoria... Om inte annat är det roligt för mig att gå tillbaka och se.

1 kommentar: