tisdag 18 januari 2011

Cocktail

Ikväll är det cocktailbar i skolan. För gamla handledare och vänner (Rickie, Johan och Tess)
Vi ska stå och blanda drinkar och gästerna ska dricka. Och äta tilltugget vi även planerat.

Min grupp har Disneytema och har drinkar såsom Benjamin syrsa (grasshopper), Cinderella, Simba och Kung Triton.
Tilltugg är buschetta, rostade serranochips och fyllda potatishalvor samt miniprinsesstårtor ;)
Ska bli roligt. Men hade egentligen velat dra ut efteråt.
Men har en tandläkartid tidigt dan efter och även skola direkt där på.


En sak jag är imponerad över mig själv på är att jag har lyckats spara pengar. All dricks jag har fått på jobbet har jag lagt undan i en liten låda som sparpengar. Och igår på jobbet kom jag lite tidigt och då körde jag in 50 kr i spelmaskinen och fick ut 390. Rakt ner i sparlådan :)
Lådan ser jag som ett sparkapital för mitt gymkort faktiskt.
Så jag kan skaffa det snart. Jag har ju också önskat mig pengar för gymkortet i födelsedagspresent. Och jepp om 17 dagar så fyller jag hela 22 år.

Jag hade faktiskt tänkt mig att fylla 22. Sen 23. Och där stannar jag. 23 är en lagom ålder. En ålder där man kan bli tagen seriöst. Och även bli tagen oseriös. Precis lagom.

Men nu ska jag knalla ner till skolan. Det är så fint väder så jag ska faktiskt promenera. DEN LÅNGA BITEN (haha 2 hållplatser)

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar